søndag den 26. september 2010

Månedens billede september 2010

Måneden forløb ikke helt som ventet, ej heller i det med at finde månedens billede. I hvert fald ikke det jeg havde håbet på :-(
I stedet gav det mig så mulighed for, eller anledning til at "kaste" mig over en bearbejdningsform af billeder der for mit vedkommende har ligget lidt stille et godt stykke tid nu. Opgaven med at finde et motiv der egner sig til denne billedebehandling kan være meget svær. Det gælder om at finde noget der er enkel i opbygningen, kontrasterne skal være i orden og kan man så dertil ligge et prægnant farvetryk - er der mulighed for at arbejde med de såkaldt "hidden fractals", og få disse "lokket" frem blandt alle de mange informationer et digitalt billede indeholder. Om det er lykkedes? tja - det må være op til den enkelte :-)
Motivet er såmænd en dynge armeringsjern, noget der bliver brugt flittigt på min arbejdsplads i disse måneder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar