fredag den 4. februar 2011

Månedens billede januar 2011

Hold op manner, hvor har jeg været doven i januar.

Dovenskaben har desværre været mest udpræget mht. fotografiet. Det er ikke blevet til meget, gik det op for mig da jeg skulle finde et motiv til månedens billede. Nå, men så må man vel lege med det der nu en gang er der. For et månedens billede skal der sgu op. I dette tilfælde blev det til et par redigerede udgaver oveni.
Først den lidt "fade" udgave af motivet.




Det "fade" - som var tilsigtet - er det nu ret let at rette op på. En lang række programmer kan anvendes til slige formål. Her er det Lightroom der er brugt til at lokke noget mere dynamik frem i motivet. Det kan såmænd godt overdrives med den effekt - her har jeg dog begrænset mig til af fremhæve farverne.

I den sidste udgave af motivet - som er et overiset gyngestativ - er der måske nok en tendens til noget der kunnne ligne en "amok'ker" med en billedebehandling der omfatter de såkaldte "Hidden Fractals" i et billede. Om man er til det ene eller andet, tjae det er jo lige det - men sikkert er det at et billede fuldstændigt kan ændre karrakter når det får "fuld skrue" i værktøjskassen :-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar